ΕΤΑΙΡΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΡΕΥΝΩΝ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Κ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ

«Ακτοπλοϊκή σύνδεση Σύρου – Κρήτης»

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΡΗΤΩΝ ΣΥΡΟΥ
ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1860
ΕΔΡΑ : Τ.Θ. 139 – ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ ΣΥΡΟΥ – Τ.Κ. 841 00
http://kritonsyroy.blogspot.com/
e-mail : syllogoskrhtvnsyroy@yahoo.gr
 6943 898539

Ερμούπολη, 27 Νοεμβρίου 2009

ΠΡΟΣ :

α) Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
β) Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
γ) κ. Βουλευτές Κρήτης & εκλεγμένοι Κρήτες εκτός Κρήτης και Κυκλάδων
δ) κ. Γενικούς Γραμματείς Περιφερειών Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου
ε) κ. Νομάρχες Κρήτης και κ. Νομάρχη Κυκλάδων
στ) Νομαρχιακά Συμβούλια Κρήτης και Κυκλάδων
ζ) κ. Δημάρχους Δήμων Κρήτης και Δήμων Σύρου
η) Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων Κρήτης και Κυκλάδων
θ) Ακτοπλοϊκές εταιρείες Κρήτης

ΘΕΜΑ : «Ακτοπλοϊκή σύνδεση Σύρου – Κρήτης»

Ο Σύλλογός μας από την αρχή του έτους 2009 είχε θέσει με έμφαση το ζήτημα που δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει βρει λύση και απασχολεί έντονα και συνέχεια τα μέλη και τους φίλους του Συλλόγου αλλά και τον επιχειρηματικό και επαγγελματικό κόσμο της Σύρου, καθώς και τις αρμόδιες αρχές αλλά και τα μέσα ενημέρωσης, και αφορά την ακτοπλοϊκή σύνδεση της νήσου Σύρου με την Κρήτη μέσω της δρομολογιακής γραμμής Θεσσαλονίκης – Σποράδων – Κυκλάδων – Κρήτης.
Η μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων προς την ιδιαίτερη πατρίδα μας σήμερα γίνεται μέσω του λιμένα του Πειραιά, με πιθανότητα και διανυκτέρευσης ή μέσω άλλου νησιωτικού λιμένα με πιθανότητα διανυκτέρευσης και σε αυτή την επιλογή, γεγονός που σημαίνει πολύ σημαντικό επιπλέον κόστος μεταφοράς.
Τα μέλη, οι φίλοι του Πολιτιστικού Συλλόγου Κρητών Σύρου, καθώς και οι κάτοικοι των λοιπών σταθμών αυτής της δρομολογιακής γραμμής, και φυσικά οι τουρίστες από την ενδοχώρα αλλά και την Βαλκανική ενδοχώρα, έχουν δικαίωμα στην αξιοπρεπή, άνετη και όσο το δυνατό ταχύτερη μετακίνηση τους από και προς τους προορισμούς τους.
Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εδαφική συνοχή, αναγνωρίζει την ανάγκη ότι, οι διάφορες περιοχές της, πρέπει να επικοινωνούν και να συνδέονται μεταξύ τους, με τακτική συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση με την ενδοχώρα, με σύγχρονα, αξιόπλοα και γρήγορα πλοία.
Επίσης οι προκηρύξεις των δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας θα πρέπει να εξασφαλίζουν ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών μέσα από συγκεκριμένους όρους και προδιαγραφές. Όπως γίνεται σε όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Η επιδότηση για την θαλάσσια επικοινωνία της ηπειρωτικής χώρας με τη νησιωτική χώρα δίνεται μετά από πιστοποίηση ότι η εταιρεία που παρέχει υπηρεσία κάλυψε τις υποχρεώσεις που ανέλαβε.
Απαιτείται βούληση και τόλμη από την πολιτεία. Δυστυχώς όμως οι επιλογές στα πλοία και στις δρομολογιακές γραμμές υπαγορεύονται από τα οικονομικά συμφέροντα των ακτοπλοϊκών εταιρειών, που θα έχουν, και για αυτό επιλέγουν πλοία παλιά, βρώμικα και αργά, σε γραμμές χαμηλού οικονομικού ενδιαφέροντος.
Θεωρούμε ότι είναι αναγκαίο η επαναλειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής Θεσσαλονίκης – Σποράδων – Κυκλάδων – Κρήτης, με πλοίο σύγχρονο, γρήγορο και ασφαλές και επίσης να υπάρχει όρος στην ηλικία του πλοίου να μην είναι μεγαλύτερη των δέκα (10) ετών και ότι θα εκτελεί τα δρομολόγια σε συγκεκριμένους χρόνους.
Οι πολίτες της νησιωτικής χώρας αξίζουν τον ίδιο σεβασμό και επιβάλλεται να απολαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες με τους πολίτες που μένουν στην ηπειρωτική χώρα. Αυτό σημαίνει ισονομία στους πολίτες και σεβασμός στο δημόσιο χρήμα. Για αυτό η Πολιτεία οφείλει άμεσα να εξασφαλίσει την εδαφική συνοχή και την πρόσβαση όλων μας σε οποιοδήποτε σημείο, όπως απολαμβάνουνε οι κάτοικοι της ηπειρωτικής χώρας με την κατασκευή μεγάλων τμημάτων εθνικών οδών.
Το πρόβλημα παραμένει και είναι όλων μας. Σας διαβιβάζουμε την αγωνία των μελών και φίλων του Συλλόγου μας, αλλά και των κατοίκων της νήσου Σύρου, που διεκδικούν το αυτονόητο δικαίωμα της πρόσβασης στην στεριά, και ειδικά στον τόπο μας, στην Κρήτη.
Δεν θα σταματούμε ούτε στιγμή να θέτουμε το ζήτημα τις επαναδρομολόγησης της ακτοπλοϊκής αυτής γραμμής. Στην Ελλάδα του 2009 δεν είναι δυνατό να μην έχουν θαλάσσια επικοινωνία τα δύο άκρα της.